Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Starszy inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Kraków
Ogłoszenie o naborze Nr 153520

Warunki pracy

Praca w terenie, praca w szczególnie trudnych warunkach środowiskowych, nietypowe godziny pracy, krajowe wyjazdy służbowe, permanentna obsługa klientów zewnętrznych lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach, zagrożenie  naciskiem ze strony kierowników jednostek samorządu terytorialnego (wójtów, burmistrzów, starostów, itd.) lub ich służb.


W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).


Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.

Zakres zadań

  • Przygotowuje projekty umów zawieranych pomiędzy Wojewodą Małopolskim a jednostkami samorządu terytorialnego województwa małopolskiego w celu dofinansowanie zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego związanych z remontem, przebudową i odbudową obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku zdarzeń noszących znamiona klęski żywiołowej w ramach przyznanego dofinansowania oraz dokonuje rozliczenia tych zadań po ich zakończeniu, zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych w celu stwierdzenia zgodności rozliczenia końcowego w zakresie rzeczowo-finansowym zadań z wnioskowanym zakresem rzeczowo-finansowym zadań przedstawionych do dofinansowania
  • Przeprowadza weryfikacje szacunku strat w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego powstałych w wyniku zdarzeń noszących znamiona klęski żywiołowej, w ramach udziału w pracach Komisji Wojewódzkiej do spraw weryfikacji strat określonych przez komisje gminne, powiatowe albo wojewódzką powstałych w wyniku zdarzeń noszących znamiona klęski żywiołowej w infrastrukturze komunalnej tych jednostek oraz sporządza protokoły z weryfikacji strat w celu określenia zakresu i wysokości powstałych strat
  • Przeprowadza wizytacje terenowe obiektów na różnym etapie ich realizacji w celu dokonania w terenie oceny zasadności realizacji z dofinansowaniem ze środków budżetu państwa, a także zgodności stanu faktycznego lokalizacji zadania z lokalizacją wynikającą z protokołu Komisji Wojewódzkiej i zrealizowanych w celu weryfikacji planowanych albo wykonanych robót oraz sporządza raporty z wizytacji terenowych
  • Przygotowuje wykazy zadań planowanych przez jednostki samorządu terytorialnego do realizacji z dofinansowaniem ze środków budżetu państwa polegających na odbudowie/przebudowie/remoncie obiektów infrastruktury komunalnej wraz z zapotrzebowaniem na dofinansowanie z budżetu państwa w celu udzielenia wsparcia jednostkom samorządu terytorialnego w postaci środków finansowych przeznaczonych na usuwanie skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej
  • Przeprowadza kontrole w zakresie merytorycznym, w jednostkach samorządu terytorialnego, wykonania zadań i wykorzystania dotacji udzielonej z budżetu państwa w celu sprawdzenia prawidłowości wykonania zadania i wykorzystania dotacji oraz opracowuje projekty wystąpień pokontrolnych oraz propozycje zaleceń pokontrolnych z zakresu objętego kontrolą

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe o profilu technicznym
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze administracji publicznej (praca wyłącznie w urzędach lub jednostkach obsługujących organy administracji rządowej lub samorządowej, realizujących zadania tych organów) – potwierdzone kopiami świadectw pracy lub innych dokumentów
  • znajomość ustaw: o finansach publicznych, Prawo zamówień publicznych, Prawo budowlane, o drogach publicznych, o szczególnych zasadach odbudowy, remontów i rozbiórek obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku działania żywiołu, o szczególnych rozwiązaniach związanych z usuwaniem skutków powodzi oraz przepisów wykonawczych do ww. ustaw
  • znajomość przepisów ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o służbie cywilnej oraz wiedza z zakresu administracji publicznej
  • umiejętność interpretacji przepisów prawa i stosowania prawa w praktyce
  • myślenie analityczne
  • umiejętność argumentowania
  • skuteczna komunikacja
  • asertywność
  • umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji
  • umiejętność organizacji pracy
  • umiejętność pracy w zespole
  • orientacja na klienta
  • odporność na stres
  • kultura osobista
  • umiejętność obsługi komputera, w tym znajomość pakietu programów MS Office
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • prawo jazdy kategorii B
  • dyspozycyjność