Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Starszy inspektor
Miejsce pracy: Kraków
Ogłoszenie o naborze Nr 152816

Warunki pracy

Praca w terenie, zagrożenie grup przestępczych, zagrożenie korupcją i permanentna obsługa klienta, nietypowe godziny pracy, w tym dyżury.


Praca w terenie np. oględziny lokalu mieszkalnego, przesłuchania stron i świadków umieszczonych w więzieniach lub aresztach śledczych, itp. W związku z narastającą presją migracyjną, pracownik przeciwdziała zjawisku nielegalnej migracji, poprzez właściwą identyfikację osób oraz ujawnianie nieprawidłowości.


W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).


Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.

Zakres zadań

  • Prowadzi postępowania administracyjne wobec cudzoziemców w celu udzielenia, cofnięcia i zmiany zezwoleń na pobyt czasowy, udzielenia i cofnięcia zezwoleń na pobyt stały, udzielenia i cofnięcia zezwoleń na pobyt rezydenta długoterminowego UE na podstawie ustawy o cudzoziemcach
  • Współpracuje z organami administracji publicznej, organami ścigania i wymiaru sprawiedliwości, w tym szczególnie z funkcjonariuszami Straży Granicznej pełniącymi służbę w siedzibie Wydziału oraz z Oficerem Łącznikowym SG w celu udostępniania danych osobowych, dbania o bezpieczeństwo i porządek publiczny oraz przeciwdziałaniu nielegalnej migracji, a także w zakresie weryfikacji autentyczności dokumentów przedkładanych przez cudzoziemców i składanych przez nich oświadczeń oraz wskazywanego miejsca zamieszkania
  • Informuje bezpośrednio i telefonicznie klientów indywidualnych i instytucjonalnych w zakresie problematyki związanej z legalizacją pobytu cudzoziemców w RP

Wymagania niezbędne

wykształcenie: średnie
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji publicznej - potwierdzonego kopiami świadectw pracy lub innych dokumentów
  • komunikatywna znajomość języka angielskiego (zostanie sprawdzona podczas egzaminu)
  • znajomość przepisów z zakresu ustaw i przepisów wykonawczych objętych zakresem działania Wydziału, w tym znajomość ustawy o cudzoziemcach, znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, znajomość przepisów kodeksu postępowania administracyjnego
  • znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej oraz struktur administracji publicznej
  • umiejętność interpretacji przepisów prawa i stosowanie prawa w praktyce
  • myślenie analityczne
  • skuteczna komunikacja
  • odporność na stres
  • umiejętność organizacji pracy
  • umiejętność pracy w zespole
  • obsługa komputera, w tym znajomość pakietu MS Office
  • kultura osobista
  • w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • komunikatywna znajomość języka rosyjskiego
  • umiejętność rozwiązywania problemów
  • umiejętność działania w sytuacjach nieprzewidywalnych i pracy pod presją czasu